Detailed Information on Publication Record
2015
The use of marketing controlling in czech companies
LUKOSZOVÁ, Xenie and Kateřina UHLÁŘOVÁBasic information
Original name
The use of marketing controlling in czech companies
Name in Czech
Využití marketingového controllingu v českých podnicích
Authors
LUKOSZOVÁ, Xenie and Kateřina UHLÁŘOVÁ
Edition
1. vyd. Montreal, Problems of employment and labor relations in terms of economic instability, p. 10-29, 30 pp. 2015
Publisher
Publishing house BREEZE
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Canada
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-617-7214-06-8
Keywords (in Czech)
marketing; controlling; marketingový controlling; marketingový výzkum; metriky
Keywords in English
marketing; controlling; marketing controlling; marketing research; metricsntrolling
Tags
Změněno: 7/1/2016 11:23, Mgr. Václav Karas
V originále
The preparedness of Czech companies in challenging conditions is systematically being tested in the current global economics crisis. Businesses are being forced to adjust their plans and activities due to the competitive environment in the global market, As a result a number of relatively new tools have appeared that are aimed at improving business performance. Among them is the marketing controlling, which is the start of the process whereby marketing decision-making and management attention is focused on potential problems in case of negative development outcomes in a company´s economic activity. The purpose of this article is to determine the tasks, organization and marketing controlling metrics preferred by the management of medium and large companies with registered offices in the Czech Republic through the conduct of surveys.
In Czech
Připravenost českých podniků je systematicky testována v náročných podmínkách současné globální ekonomické krize. Firmy jsou nuceny upravit své plány a aktivity v důsledku konkurenčního prostředí na světovém trhu, Z tohoto důvodu se objevila řada poměrně nových nástrojů, které jsou zaměřené na zlepšení výkonnosti podniku. Mezi nimi take marketingový controlling, což je začátek procesu, v němž je pozornost marketingového rozhodování a řízení zaměřena na potenciální problémy v případě negativních výsledků vývoje podnikových aktivit. Účelem tohoto článku je stanovit úkoly, organizaci a marketingové controllingové metriky preferované vedením středních a velkých podniků se sídlem v České republice, a to prostřednictvím provedených průzkumů.