C 2015

The use of marketing controlling in czech companies

LUKOSZOVÁ, Xenie a Kateřina UHLÁŘOVÁ

Základní údaje

Originální název

The use of marketing controlling in czech companies

Název česky

Využití marketingového controllingu v českých podnicích

Autoři

LUKOSZOVÁ, Xenie a Kateřina UHLÁŘOVÁ

Vydání

1. vyd. Montreal, Problems of employment and labor relations in terms of economic instability, od s. 10-29, 30 s. 2015

Nakladatel

Publishing house BREEZE

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Kanada

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-617-7214-06-8

Klíčová slova česky

marketing; controlling; marketingový controlling; marketingový výzkum; metriky

Klíčová slova anglicky

marketing; controlling; marketing controlling; marketing research; metricsntrolling

Štítky

Změněno: 7. 1. 2016 11:23, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

The preparedness of Czech companies in challenging conditions is systematically being tested in the current global economics crisis. Businesses are being forced to adjust their plans and activities due to the competitive environment in the global market, As a result a number of relatively new tools have appeared that are aimed at improving business performance. Among them is the marketing controlling, which is the start of the process whereby marketing decision-making and management attention is focused on potential problems in case of negative development outcomes in a company´s economic activity. The purpose of this article is to determine the tasks, organization and marketing controlling metrics preferred by the management of medium and large companies with registered offices in the Czech Republic through the conduct of surveys.

Česky

Připravenost českých podniků je systematicky testována v náročných podmínkách současné globální ekonomické krize. Firmy jsou nuceny upravit své plány a aktivity v důsledku konkurenčního prostředí na světovém trhu, Z tohoto důvodu se objevila řada poměrně nových nástrojů, které jsou zaměřené na zlepšení výkonnosti podniku. Mezi nimi take marketingový controlling, což je začátek procesu, v němž je pozornost marketingového rozhodování a řízení zaměřena na potenciální problémy v případě negativních výsledků vývoje podnikových aktivit. Účelem tohoto článku je stanovit úkoly, organizaci a marketingové controllingové metriky preferované vedením středních a velkých podniků se sídlem v České republice, a to prostřednictvím provedených průzkumů.