2015
The use of marketing controlling in czech companies
LUKOSZOVÁ, Xenie a Kateřina UHLÁŘOVÁZákladní údaje
Originální název
The use of marketing controlling in czech companies
Název česky
Využití marketingového controllingu v českých podnicích
Autoři
LUKOSZOVÁ, Xenie a Kateřina UHLÁŘOVÁ
Vydání
1. vyd. Montreal, Problems of employment and labor relations in terms of economic instability, od s. 10-29, 30 s. 2015
Nakladatel
Publishing house BREEZE
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Kanada
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-617-7214-06-8
Klíčová slova česky
marketing; controlling; marketingový controlling; marketingový výzkum; metriky
Klíčová slova anglicky
marketing; controlling; marketing controlling; marketing research; metricsntrolling
Štítky
Změněno: 7. 1. 2016 11:23, Mgr. Václav Karas
V originále
The preparedness of Czech companies in challenging conditions is systematically being tested in the current global economics crisis. Businesses are being forced to adjust their plans and activities due to the competitive environment in the global market, As a result a number of relatively new tools have appeared that are aimed at improving business performance. Among them is the marketing controlling, which is the start of the process whereby marketing decision-making and management attention is focused on potential problems in case of negative development outcomes in a company´s economic activity. The purpose of this article is to determine the tasks, organization and marketing controlling metrics preferred by the management of medium and large companies with registered offices in the Czech Republic through the conduct of surveys.
Česky
Připravenost českých podniků je systematicky testována v náročných podmínkách současné globální ekonomické krize. Firmy jsou nuceny upravit své plány a aktivity v důsledku konkurenčního prostředí na světovém trhu, Z tohoto důvodu se objevila řada poměrně nových nástrojů, které jsou zaměřené na zlepšení výkonnosti podniku. Mezi nimi take marketingový controlling, což je začátek procesu, v němž je pozornost marketingového rozhodování a řízení zaměřena na potenciální problémy v případě negativních výsledků vývoje podnikových aktivit. Účelem tohoto článku je stanovit úkoly, organizaci a marketingové controllingové metriky preferované vedením středních a velkých podniků se sídlem v České republice, a to prostřednictvím provedených průzkumů.