J 2015

Creation of Educational Case Studies for Management Education at Dubnica Technology Institute

HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, Kateřina and Radka VANÍČKOVÁ

Basic information

Original name

Creation of Educational Case Studies for Management Education at Dubnica Technology Institute

Name in Czech

Tvorba výukových případových studií managementu vzdělávání na Dubnickém technologickém institutu

Authors

HRAZDILOVÁ BOČKOVÁ, Kateřina and Radka VANÍČKOVÁ

Edition

Open Online Journal of Research and Education, Hollabrunn, Pädagogische Hochschule Niederösterreich, 2015, 2313-1640

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Austria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

Kvalitativní výzkum. Metodologie. Případová studie. MBA studium.

Keywords in English

Qualitative Research. Methodology. Educational Case Studies. MBA Study Programming.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 29/12/2015 20:21, Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA

Abstract

V originále

Case study is typical method of qualitative research, an important tool for teaching of economics and managerial disciplines in the educational and study programs. Application and use of case studies in teaching are widely discussed, praised or criticized, not only in the academic literature. Far less attention is paid to problems of the creation of case studies. The article discusses the steps, limitations and approaches associated with creation of educational case studies for MBA study programs at Dubnica Technology Institute in Dubnice nad Váhom or other educational and training institutions in the Slovakia and in abroad.

In Czech

Případová studie je typická metoda kvalitativního výzkumu, důležitým nástrojem pro výuku ekonomiky a manažerských disciplín ve vzdělávacích a studijních programech. Aplikace a využití případových studií ve výuce jsou široce diskutovány, kladně hodnoceny nebo kritizovány, a to nejenom v odborné literatuře. Daleko menší pozornost je věnována problematice tvorby případových studií. Článek popisuje jednotlivé kroky, omezení a přístupy spojené s tvorbou vzdělávacích případových studií pro MBA studijních programů na Dubnickém technologickém institutu v Dubnici nad Váhom nebo jiných vzdělávacích a školicích institucích na Slovensku a v zahraničí.