J
2015
The quality of service in the public transport and shipping industry
STOPKA, Ondrej, Ivana ŠIMKOVÁ and Vladimír KONEČNÝ
Basic information
Original name
The quality of service in the public transport and shipping industry
Name in Czech
Kvalita služeb ve veřejné dopravě a lodním průmyslu
Authors
STOPKA, Ondrej (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Ivana ŠIMKOVÁ (703 Slovakia) and Vladimír KONEČNÝ (703 Slovakia)
Edition
Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2015, 0469-6255
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
20104 Transport engineering
Country of publisher
Croatia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000553
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
systém řízení kvality; veřejná doprava; lodní průmysl; spokojenost; služby
Keywords in English
Public transport; Quality management system; Satisfaction; Service; Shipping industry
V originále
This paper deals with the quality system in public transport and the shipping industry. The quality in transport is a significant determinant of the demand. It is an important tool for customer retention and it also has effects on the performance and economic results of the organization in the competitive environment. The increasing level of satisfaction must be one of the main objectives of each organization. The purpose of quality standards in public transport and the shipping industry implementation, as well as the example of measuring customer satisfaction in public transport, will be shown in this article. The questionnaire will be used and those results will be compared with the real value (the measurement of quality criteria in real conditions).
In Czech
Tento dokument se zabývá kvalitou systému v osobní dopravě a lodním průmyslu. Kvalita v dopravě je významnou poptávanou položkou. Kvalita je důležitý prostředek pro udržení zákazníků a také má vliv na výkon a ekonomické výsledky organizace v konkurenčním prostředí. Zvyšování spokojenosti musí být jedním z hlavních cílů každé společnosti. V tomto článku je prezentován účel standardů kvality ve veřejné dopravě a implementace lodního průmyslu, stejně tak jako příklad měření spokojenosti zákazníků ve veřejné dopravě. Dotazník bude použit a jeho výsledky budou porovnány s reálnou hodnotou (srovnání kvalitativních kritérií v reálných podmínkách).
Displayed: 27/12/2024 08:09