J 2015

The quality of service in the public transport and shipping industry

STOPKA, Ondrej, Ivana ŠIMKOVÁ and Vladimír KONEČNÝ

Basic information

Original name

The quality of service in the public transport and shipping industry

Name in Czech

Kvalita služeb ve veřejné dopravě a lodním průmyslu

Authors

STOPKA, Ondrej (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Ivana ŠIMKOVÁ (703 Slovakia) and Vladimír KONEČNÝ (703 Slovakia)

Edition

Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2015, 0469-6255

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

20104 Transport engineering

Country of publisher

Croatia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/15:00000553

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

systém řízení kvality; veřejná doprava; lodní průmysl; spokojenost; služby

Keywords in English

Public transport; Quality management system; Satisfaction; Service; Shipping industry

Tags

Změněno: 1/4/2016 23:33, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

This paper deals with the quality system in public transport and the shipping industry. The quality in transport is a significant determinant of the demand. It is an important tool for customer retention and it also has effects on the performance and economic results of the organization in the competitive environment. The increasing level of satisfaction must be one of the main objectives of each organization. The purpose of quality standards in public transport and the shipping industry implementation, as well as the example of measuring customer satisfaction in public transport, will be shown in this article. The questionnaire will be used and those results will be compared with the real value (the measurement of quality criteria in real conditions).

In Czech

Tento dokument se zabývá kvalitou systému v osobní dopravě a lodním průmyslu. Kvalita v dopravě je významnou poptávanou položkou. Kvalita je důležitý prostředek pro udržení zákazníků a také má vliv na výkon a ekonomické výsledky organizace v konkurenčním prostředí. Zvyšování spokojenosti musí být jedním z hlavních cílů každé společnosti. V tomto článku je prezentován účel standardů kvality ve veřejné dopravě a implementace lodního průmyslu, stejně tak jako příklad měření spokojenosti zákazníků ve veřejné dopravě. Dotazník bude použit a jeho výsledky budou porovnány s reálnou hodnotou (srovnání kvalitativních kritérií v reálných podmínkách).