Detailed Information on Publication Record
2015
The determination of the optimal variant of public bus line transport vehicles in the daily circulation
KAMPF, Rudolf, Karel ZEMAN and Pavel BENEŠBasic information
Original name
The determination of the optimal variant of public bus line transport vehicles in the daily circulation
Name in Czech
Stanovení optimální varianty dopravních prostředků veřejné autobusové linkové dopravy v denním režimu
Authors
KAMPF, Rudolf (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Karel ZEMAN (203 Czech Republic) and Pavel BENEŠ (203 Czech Republic)
Edition
Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2015, 0469-6255
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
20104 Transport engineering
Country of publisher
Croatia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000549
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
optimální varianta; veřejná autobusová linková doprava; dopravní prostředky; denní režim; modely
Keywords in English
Daily circulation; Models; Optimal variant; Public line bus transport; Vehicles
Změněno: 1/4/2016 22:53, Mgr. Václav Karas
V originále
This paper presents the possible solutions of daily circulations in terms of the transport ensuring the daily performance of vehicles and staffing. It is focused on the determination of these vehicles as the daily circulation optimal variant as well. It appears that the analysis of the transport solution is the first step to determine the successful optimal solution of the transport performance volume. Subsequently, the transport solution must be tested from an economic point of view.
In Czech
Tato práce představuje možná řešení denních režimů v oblasti denního výkonu dopravních prostředků a zaměstnanců. Stejně tak se tato práce soustřeďuje na stanovení optimální varianty těchto dopravních prostředků v denním režimu. Zdá se, že analýza dopravního řešení je prvním krokem ke stanovení úspěšného optimálního řešení objemu dopravního výkonu. Následně musí být dopravní řešení testováno z ekonomického úhlu pohledu.