D 2015

Perception of the "Cheap Accommodation" in the Youth Tourism Market

NAVRÁTIL, Josef a Roman ŠVEC

Základní údaje

Originální název

Perception of the "Cheap Accommodation" in the Youth Tourism Market

Název česky

Vnímání levného ubytování na trhu cestovního ruchu mladých

Autoři

NAVRÁTIL, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Roman ŠVEC (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Norristown (USA), 25th International Business Information Management Association Conference - Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2015, od s. 944-954, 11 s. 2015

Nakladatel

INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/75081431:_____/15:00000546

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-0-9860419-4-5

UT WoS

000360508700096

Klíčová slova česky

cestovní ruch; mládež; levné ubytování; percepce

Klíčová slova anglicky

Backpackers; Cheap accommodation; Perception; Youth tourism

Štítky

IF, KCRM3, RIV15
Změněno: 15. 12. 2015 12:04, Mgr. Václav Karas

Anotace

ORIG CZ

V originále

This paper deals with preferences of the segment of the youth tourism (the youth tourism participants are frequently called "backpackers"), more precisely to their preference as for the choice of accommodation when travelling. The aim of the paper is to explore to assess the potential for the supply of cheap accommodation to the segment of young tourists based to their basic attitudes and preferences. The respondents mostly do not primarily look for cheap accommodation. However, when considering their willingness to pay for an overnight stay, they seem to be rather price sensitive. The most considered attributes of cheap accommodation are price and cleanness. More than a half of respondents search cheap accommodation using right the pension as a keyword. There is no significant difference in preferences and attitudes between male and female young tourists, as for the cheap accommodation. A special issue is caused by the character of existing pensions in the Czech Republic issuing from a special definition and classification of such an accommodation facility.

Česky

Tento článek se zabývá preferencemi segmentu cestovního ruchu mládeže, přesněji jejich preferencemi v oblasti ubytování při jejich cestách. Cílem příspěvku je prozkoumat posoudit potenciál levného ubytování pro segment mladých turistů, založený na jejich základních postojích a preferencích. Z výsledků plyne, že oproti době nedávno minulé tento segment nehledá pouze nejlevnější typy ubytování a za vyšší standard jsou ochotní zaplatit i více peněz, přestože cena je pro ně důležité a z hlediska vnímání lze říci, že tento segment je poměrně citlivý. Za nejdůležitější atributy tohoto typu ubytování jsou respondenty označovány cena a čistota.Základní preference nejsou nijak rozdílné mezi vnímáním mužů a žen .
Zobrazeno: 22. 12. 2024 02:26