2015
			
	    
	
	
    Perception of the "Cheap Accommodation" in the Youth Tourism Market
NAVRÁTIL, Josef and Roman ŠVECBasic information
Original name
Perception of the "Cheap Accommodation" in the Youth Tourism Market
	Name in Czech
Vnímání levného ubytování  na trhu cestovního ruchu mladých
	Authors
NAVRÁTIL, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Roman ŠVEC (203 Czech Republic, belonging to the institution)
			Edition
 1. vyd. Norristown (USA), 25th International Business Information Management Association Conference - Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2015, p. 944-954, 11 pp. 2015
			Publisher
INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA
		Other information
Language
English
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
		Country of publisher
United States of America
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000546
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			ISBN
978-0-9860419-4-5
		UT WoS
000360508700096
		Keywords (in Czech)
cestovní ruch; mládež; levné ubytování; percepce
		Keywords in English
Backpackers; Cheap accommodation; Perception; Youth tourism
		
				
				Changed: 15/12/2015 12:04, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
This paper deals with preferences of the segment of the youth tourism (the youth tourism participants are frequently called "backpackers"), more precisely to their preference as for the choice of accommodation when travelling. The aim of the paper is to explore to assess the potential for the supply of cheap accommodation to the segment of young tourists based to their basic attitudes and preferences. The respondents mostly do not primarily look for cheap accommodation. However, when considering their willingness to pay for an overnight stay, they seem to be rather price sensitive. The most considered attributes of cheap accommodation are price and cleanness. More than a half of respondents search cheap accommodation using right the pension as a keyword. There is no significant difference in preferences and attitudes between male and female young tourists, as for the cheap accommodation. A special issue is caused by the character of existing pensions in the Czech Republic issuing from a special definition and classification of such an accommodation facility.
				In Czech
Tento článek se zabývá preferencemi segmentu cestovního ruchu mládeže, přesněji jejich preferencemi v oblasti ubytování při jejich cestách. Cílem příspěvku je prozkoumat posoudit potenciál levného ubytování pro segment mladých turistů, založený na jejich základních postojích a preferencích. Z výsledků plyne, že oproti době nedávno minulé tento segment nehledá pouze nejlevnější typy ubytování a za vyšší standard jsou ochotní zaplatit i více peněz, přestože cena je pro ně důležité a z hlediska vnímání lze říci, že tento segment je poměrně citlivý. Za nejdůležitější atributy tohoto typu ubytování jsou respondenty označovány cena a čistota.Základní preference nejsou nijak rozdílné mezi vnímáním mužů a žen .