2015
Application of knowledge gained in the use of didactic texts at secondary schools
KUČERKA, Daniel, Monika KARKOVÁ a Monika KUČERKOVÁZákladní údaje
Originální název
Application of knowledge gained in the use of didactic texts at secondary schools
Název česky
Aplikace znalostí získaných při používání didaktických textů na středních školách
Autoři
KUČERKA, Daniel (703 Slovensko, domácí), Monika KARKOVÁ (703 Slovensko, domácí) a Monika KUČERKOVÁ (703 Slovensko, domácí)
Vydání
2015. vyd. Spain, 8 th International conference of education research and innovation, od s. 912-920, 9 s. 2015
Nakladatel
IATED Academy
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
20301 Mechanical engineering
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/75081431:_____/15:00000620
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISSN
Klíčová slova česky
didaktický text; vyučovací proces; vzdělávání
Klíčová slova anglicky
didactic text; education process; evaluation
Změněno: 27. 9. 2016 14:48, Hana Dlouhá
V originále
Didactic text during the progressive development of information technology has its irreplaceable role in the education process, not only at secondary schools and secondary vocational schools. Didactic text is the most reliable means of education and as Průcha (2009) writes the text operates satisfactorily at temperatures from -100 ° C to + 80 ° C without any maintenance. Based on experience and research, it is possible to argue that students who have a didactic text, can acquire knowledge in any place and they do not need the resources nor the Web. Such study texts must met the certain guidelines for their creation. The article deals with the creation of textbooks in the vocational training. The teaching text is described as a part of the teaching material resources and teaching aids. The main purpose of the article is the analysis of the needs of secondary schools in the use of didactic texts in the form of textbooks and the evaluation of the readability of the professional text.
Česky
Didaktický textu během postupného vývoje informačních technologií má svou nezastupitelnou úlohu ve vzdělávacím procesu, a to nejen na středních školách a středních odborných učilištích. Didaktický text je nejspolehlivější prostředek vzdělávání a jako Průcha (2009) píše text uspokojivě reaguje na teploty od -100 ° C do + 80 ° C bez jakékoliv údržby. Na základě zkušeností a výzkumu, je možné tvrdit, že studenti, kteří mají didaktický text, můžou získat znalosti v jakémkoli místě a nepotřebují prostředky, ani internet. Takové studijní texty musí splňovat určité pokyny pro jejich vytvoření. Článek se zabývá tvorbou učebnic odborného vzdělávání. Využívání textu je popisováno jako součást výuky materiálních zdrojů a učebních pomůcek. Hlavním účelem tohoto článku je analýza potřeb středních škol v užívání didaktických textů v podobě učebnic a vyhodnocení čitelnosti odborného textu.