D 2015

Application of knowledge gained in the use of didactic texts at secondary schools

KUČERKA, Daniel, Monika KARKOVÁ and Monika KUČERKOVÁ

Basic information

Original name

Application of knowledge gained in the use of didactic texts at secondary schools

Name in Czech

Aplikace znalostí získaných při používání didaktických textů na středních školách

Authors

KUČERKA, Daniel (703 Slovakia, belonging to the institution), Monika KARKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Monika KUČERKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)

Edition

2015. vyd. Spain, 8 th International conference of education research and innovation, p. 912-920, 9 pp. 2015

Publisher

IATED Academy

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

20301 Mechanical engineering

Country of publisher

Spain

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/75081431:_____/15:00000620

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISSN

Keywords (in Czech)

didaktický text; vyučovací proces; vzdělávání

Keywords in English

didactic text; education process; evaluation

Tags

Změněno: 27/9/2016 14:48, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

Didactic text during the progressive development of information technology has its irreplaceable role in the education process, not only at secondary schools and secondary vocational schools. Didactic text is the most reliable means of education and as Průcha (2009) writes the text operates satisfactorily at temperatures from -100 ° C to + 80 ° C without any maintenance. Based on experience and research, it is possible to argue that students who have a didactic text, can acquire knowledge in any place and they do not need the resources nor the Web. Such study texts must met the certain guidelines for their creation. The article deals with the creation of textbooks in the vocational training. The teaching text is described as a part of the teaching material resources and teaching aids. The main purpose of the article is the analysis of the needs of secondary schools in the use of didactic texts in the form of textbooks and the evaluation of the readability of the professional text.

In Czech

Didaktický textu během postupného vývoje informačních technologií má svou nezastupitelnou úlohu ve vzdělávacím procesu, a to nejen na středních školách a středních odborných učilištích. Didaktický text je nejspolehlivější prostředek vzdělávání a jako Průcha (2009) píše text uspokojivě reaguje na teploty od -100 ° C do + 80 ° C bez jakékoliv údržby. Na základě zkušeností a výzkumu, je možné tvrdit, že studenti, kteří mají didaktický text, můžou získat znalosti v jakémkoli místě a nepotřebují prostředky, ani internet. Takové studijní texty musí splňovat určité pokyny pro jejich vytvoření. Článek se zabývá tvorbou učebnic odborného vzdělávání. Využívání textu je popisováno jako součást výuky materiálních zdrojů a učebních pomůcek. Hlavním účelem tohoto článku je analýza potřeb středních škol v užívání didaktických textů v podobě učebnic a vyhodnocení čitelnosti odborného textu.