D
2016
Methodological approach of teaching sustainability concepts to civil engineering students
GANGULY, Prabir and Karolína ŠKRLANTOVÁ
Basic information
Original name
Methodological approach of teaching sustainability concepts to civil engineering students
Name in Czech
Metodický přístup výuky koncepcí udržitelnosti pro studenty inženýrského stavitelství
Authors
GANGULY, Prabir (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Karolína ŠKRLANTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Londýn, Advances and Trends in Engineering Sciences and Technologies: Proceedings of the International Conference on Engineering Sciences and Technologies, p. 269-274, 6 pp. 2016
Publisher
Taylor & Francis Group
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
20101 Civil engineering
Country of publisher
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000619
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
udržitelnost; inženýrský program; stavebnictví; konceptuální model
Keywords in English
sustainability; engineering program; construction; conceptual model
V originále
Sustainability is often overlooked in favor of other technical or humanitarian subjects in many civil/construction engineering programs. This has been noted not only by UNESCO but also by many eminent researchers in engineering education. To help address this issue, this paper presents approaches to introduce civil engineering students to sustainability issues by using a conceptual model based on the emerging issues of sustainability in the construction industry.
In Czech
Udržitelnost je často přehlížena ve prospěch jiných technických nebo humanitárních subjektů v mnoha inženýrských stavebních studijních programech. To uvádí nejen UNESCO, ale také mnoho významných výzkumných pracovníků inženýrského vzdělávání. Tento článek prezentuje přístupy k zavedení problematiky udržitelného rozvoje do studia stavebního inženýrství pomocí konceptuálního modelu, který je založený na rozvíjejících se otázkách udržitelnosti ve stavebnictví.
Displayed: 27/12/2024 06:49