D 2016

Methodological approach of teaching sustainability concepts to civil engineering students

GANGULY, Prabir and Karolína ŠKRLANTOVÁ

Basic information

Original name

Methodological approach of teaching sustainability concepts to civil engineering students

Name in Czech

Metodický přístup výuky koncepcí udržitelnosti pro studenty inženýrského stavitelství

Authors

GANGULY, Prabir (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Karolína ŠKRLANTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Londýn, Advances and Trends in Engineering Sciences and Technologies: Proceedings of the International Conference on Engineering Sciences and Technologies, p. 269-274, 6 pp. 2016

Publisher

Taylor & Francis Group

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

20101 Civil engineering

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000619

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-1-138-02907-1

Keywords (in Czech)

udržitelnost; inženýrský program; stavebnictví; konceptuální model

Keywords in English

sustainability; engineering program; construction; conceptual model

Tags

Změněno: 21/4/2017 10:22, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

Sustainability is often overlooked in favor of other technical or humanitarian subjects in many civil/construction engineering programs. This has been noted not only by UNESCO but also by many eminent researchers in engineering education. To help address this issue, this paper presents approaches to introduce civil engineering students to sustainability issues by using a conceptual model based on the emerging issues of sustainability in the construction industry.

In Czech

Udržitelnost je často přehlížena ve prospěch jiných technických nebo humanitárních subjektů v mnoha inženýrských stavebních studijních programech. To uvádí nejen UNESCO, ale také mnoho významných výzkumných pracovníků inženýrského vzdělávání. Tento článek prezentuje přístupy k zavedení problematiky udržitelného rozvoje do studia stavebního inženýrství pomocí konceptuálního modelu, který je založený na rozvíjejících se otázkách udržitelnosti ve stavebnictví.