D
2015
Ergonomics of integrated didactic workplaces
KUČERKA, Daniel, Roman HRMO and Magorzata KOSZEMBAR-WIKLIK
Basic information
Original name
Ergonomics of integrated didactic workplaces
Name in Czech
Ergonomie integrovaných didaktických pracovišť
Authors
KUČERKA, Daniel, Roman HRMO and Magorzata KOSZEMBAR-WIKLIK
Edition
1. vyd. ANS 2015, p. 174-179, 6 pp. 2015
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
20301 Mechanical engineering
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
ergonomie; integrované výuky oddělení; oddělení; pracovní prostředí
Keywords in English
ergonomics; integrated teaching departmens; departmens; working environment
V originále
The aim of this paper is to introduce the reader to the issue of the ergonomics at the integrated didactic workplaces. In the paper, the authors focus on the ergonomics as a scientific discipline dealing with the regularities of human labour. In the next part of the paper describes the working environment and its importance in the integrated teaching workplaces and the elements and components of the ergonomic system and the factors of the working system are briefly discussed. The final section discusses the aspects of ergonomic design of the teaching departments in terms of the location of the didactic working place, the division of the didactic working place by the type of a task and the number of students and the technical equipment of the integrated workplaces.
In Czech
Cílem tohoto příspěvku je seznámit čtenáře s otázkou ergonomie na integrovaných didaktických pracovištích. V článku se autoři zaměřují na ergonomii jako vědní obor zabývající se zákonitosti lidské práce. V další části práce je popsáno pracovní prostředí a jeho význam v integrovaných výukových pracovištích, součástek ergonomického systému a faktorů pracovního systému jsou stručně definována. Závěrečná část se zabývá aspekty ergonomického designu výukových útvarů, pokud jde o umístění a rozdělení didaktického pracovní místa podle typu úkolu, počtu studentů a technického vybavení integrovaných pracovišť.
Displayed: 9/11/2024 02:36