D 2015

Ergonomics of integrated didactic workplaces

KUČERKA, Daniel, Roman HRMO a Magorzata KOSZEMBAR-WIKLIK

Základní údaje

Originální název

Ergonomics of integrated didactic workplaces

Název česky

Ergonomie integrovaných didaktických pracovišť

Autoři

KUČERKA, Daniel, Roman HRMO a Magorzata KOSZEMBAR-WIKLIK

Vydání

1. vyd. ANS 2015, od s. 174-179, 6 s. 2015

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

20301 Mechanical engineering

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

ergonomie; integrované výuky oddělení; oddělení; pracovní prostředí

Klíčová slova anglicky

ergonomics; integrated teaching departmens; departmens; working environment

Štítky

Změněno: 29. 10. 2015 11:01, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

The aim of this paper is to introduce the reader to the issue of the ergonomics at the integrated didactic workplaces. In the paper, the authors focus on the ergonomics as a scientific discipline dealing with the regularities of human labour. In the next part of the paper describes the working environment and its importance in the integrated teaching workplaces and the elements and components of the ergonomic system and the factors of the working system are briefly discussed. The final section discusses the aspects of ergonomic design of the teaching departments in terms of the location of the didactic working place, the division of the didactic working place by the type of a task and the number of students and the technical equipment of the integrated workplaces.

Česky

Cílem tohoto příspěvku je seznámit čtenáře s  otázkou  ergonomie na integrovaných didaktických pracovištích. V článku se autoři zaměřují na ergonomii jako vědní obor zabývající se zákonitosti lidské práce. V další části práce je popsáno pracovní prostředí a jeho význam v integrovaných výukových pracovištích, součástek ergonomického systému a faktorů pracovního systému jsou stručně definována. Závěrečná část se zabývá aspekty ergonomického designu výukových útvarů,  pokud jde o umístění a rozdělení didaktického pracovní místa podle typu úkolu, počtu studentů a technického vybavení integrovaných pracovišť.