2015
Traffic Service Solution for Rural Settlements by Means of Tertiary Country Roads
VOCHOZKA, Marek, Petra PÁRTLOVÁ a Zdeněk MAYERZákladní údaje
Originální název
Traffic Service Solution for Rural Settlements by Means of Tertiary Country Roads
Název česky
Dopravní servis řešení pro venkovská sídla prostřednictvím terciérních venkovských cest
Autoři
VOCHOZKA, Marek (203 Česká republika, garant, domácí), Petra PÁRTLOVÁ (203 Česká republika) a Zdeněk MAYER (203 Česká republika)
Vydání
Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2015, 0469-6255
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Chorvatsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/15:00000541
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
dopravní služba; venkovská sídla; účelové komunikace
Klíčová slova anglicky
Rural settlements; Tertiary roads; Traffic service
Změněno: 2. 4. 2016 00:02, Mgr. Václav Karas
V originále
The article focuses on the issue of traffic service for rural settlements and related production, tourist and recreation activities in rural areas in the conditions of the Czech Republic by means of rural tertiary roads. The article declares their critical importance for assurance of traffic service and penetrability of the Czech rural areas. Theoretical grounds have been specified for their designing, as well as basic criteria and parameters. A selected territorial segment is used to demonstrate a system approach to this issue and traffic flows are classified in terms of the type, direction and intensity. In conclusion, the article summarizes benefits of the solution defined by the described method.
Česky
Článek se zaměřuje na problematiku dopravní služby ve venkovských sídlech a na spojené služby, turistické a rekreační činnosti ve venkovských oblastech, v podmínkách České republiky prostřednictvím venkovských účelových komunikací. Tento článek deklaruje jejich klíčový význam pro zajištění provozních služeb a prostupnost českých venkovských oblastí. Teoretické důvody byly specifikovány pro jejich navrhování, jakož i základní kritéria a parametry. Část vybraného územní je použita k ukázání systémového přístupu k této otázce a dopravní toky jsou klasifikovány z hlediska typu, směru a intenzity. V závěru článku jsou shrnuty výhody řešení definované popsanou metodou.