J 2015

Traffic Service Solution for Rural Settlements by Means of Tertiary Country Roads

VOCHOZKA, Marek, Petra PÁRTLOVÁ a Zdeněk MAYER

Základní údaje

Originální název

Traffic Service Solution for Rural Settlements by Means of Tertiary Country Roads

Název česky

Dopravní servis řešení pro venkovská sídla prostřednictvím terciérních venkovských cest

Autoři

VOCHOZKA, Marek (203 Česká republika, garant, domácí), Petra PÁRTLOVÁ (203 Česká republika) a Zdeněk MAYER (203 Česká republika)

Vydání

Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2015, 0469-6255

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Chorvatsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/15:00000541

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

dopravní služba; venkovská sídla; účelové komunikace

Klíčová slova anglicky

Rural settlements; Tertiary roads; Traffic service

Štítky

Změněno: 2. 4. 2016 00:02, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

The article focuses on the issue of traffic service for rural settlements and related production, tourist and recreation activities in rural areas in the conditions of the Czech Republic by means of rural tertiary roads. The article declares their critical importance for assurance of traffic service and penetrability of the Czech rural areas. Theoretical grounds have been specified for their designing, as well as basic criteria and parameters. A selected territorial segment is used to demonstrate a system approach to this issue and traffic flows are classified in terms of the type, direction and intensity. In conclusion, the article summarizes benefits of the solution defined by the described method.

Česky

Článek se zaměřuje na problematiku dopravní služby ve venkovských sídlech a na spojené služby, turistické a rekreační činnosti ve venkovských oblastech, v podmínkách České republiky prostřednictvím venkovských účelových komunikací. Tento článek deklaruje jejich klíčový význam pro zajištění provozních služeb a prostupnost českých venkovských oblastí. Teoretické důvody byly specifikovány pro jejich navrhování, jakož i základní kritéria a parametry. Část vybraného územní je použita k ukázání systémového přístupu k této otázce a dopravní toky jsou klasifikovány z hlediska typu, směru a intenzity. V závěru článku jsou shrnuty výhody řešení definované popsanou metodou.