2015
			
	    
	
	
    Traffic Service Solution for Rural Settlements by Means of Tertiary Country Roads
VOCHOZKA, Marek; Petra PÁRTLOVÁ and Zdeněk MAYERBasic information
Original name
Traffic Service Solution for Rural Settlements by Means of Tertiary Country Roads
	Name in Czech
Dopravní servis řešení pro venkovská sídla prostřednictvím terciérních venkovských cest
	Authors
VOCHOZKA, Marek (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); Petra PÁRTLOVÁ (203 Czech Republic) and Zdeněk MAYER (203 Czech Republic)
			Edition
 Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2015, 0469-6255
			Other information
Language
English
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
50600 5.6 Political science
		Country of publisher
Croatia
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000541
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			Keywords (in Czech)
dopravní služba; venkovská sídla; účelové komunikace
		Keywords in English
Rural settlements; Tertiary roads; Traffic service
		
				
				Changed: 2/4/2016 00:02, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
The article focuses on the issue of traffic service for rural settlements and related production, tourist and recreation activities in rural areas in the conditions of the Czech Republic by means of rural tertiary roads. The article declares their critical importance for assurance of traffic service and penetrability of the Czech rural areas. Theoretical grounds have been specified for their designing, as well as basic criteria and parameters. A selected territorial segment is used to demonstrate a system approach to this issue and traffic flows are classified in terms of the type, direction and intensity. In conclusion, the article summarizes benefits of the solution defined by the described method.
				In Czech
Článek se zaměřuje na problematiku dopravní služby ve venkovských sídlech a na spojené služby, turistické a rekreační činnosti ve venkovských oblastech, v podmínkách České republiky prostřednictvím venkovských účelových komunikací. Tento článek deklaruje jejich klíčový význam pro zajištění provozních služeb a prostupnost českých venkovských oblastí. Teoretické důvody byly specifikovány pro jejich navrhování, jakož i základní kritéria a parametry. Část vybraného územní je použita k ukázání systémového přístupu k této otázce a dopravní toky jsou klasifikovány z hlediska typu, směru a intenzity. V závěru článku jsou shrnuty výhody řešení definované popsanou metodou.