J 2015

Traffic Service Solution for Rural Settlements by Means of Tertiary Country Roads

VOCHOZKA, Marek, Petra PÁRTLOVÁ and Zdeněk MAYER

Basic information

Original name

Traffic Service Solution for Rural Settlements by Means of Tertiary Country Roads

Name in Czech

Dopravní servis řešení pro venkovská sídla prostřednictvím terciérních venkovských cest

Authors

VOCHOZKA, Marek (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petra PÁRTLOVÁ (203 Czech Republic) and Zdeněk MAYER (203 Czech Republic)

Edition

Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2015, 0469-6255

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Croatia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/15:00000541

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

dopravní služba; venkovská sídla; účelové komunikace

Keywords in English

Rural settlements; Tertiary roads; Traffic service

Tags

Změněno: 2/4/2016 00:02, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

The article focuses on the issue of traffic service for rural settlements and related production, tourist and recreation activities in rural areas in the conditions of the Czech Republic by means of rural tertiary roads. The article declares their critical importance for assurance of traffic service and penetrability of the Czech rural areas. Theoretical grounds have been specified for their designing, as well as basic criteria and parameters. A selected territorial segment is used to demonstrate a system approach to this issue and traffic flows are classified in terms of the type, direction and intensity. In conclusion, the article summarizes benefits of the solution defined by the described method.

In Czech

Článek se zaměřuje na problematiku dopravní služby ve venkovských sídlech a na spojené služby, turistické a rekreační činnosti ve venkovských oblastech, v podmínkách České republiky prostřednictvím venkovských účelových komunikací. Tento článek deklaruje jejich klíčový význam pro zajištění provozních služeb a prostupnost českých venkovských oblastí. Teoretické důvody byly specifikovány pro jejich navrhování, jakož i základní kritéria a parametry. Část vybraného územní je použita k ukázání systémového přístupu k této otázce a dopravní toky jsou klasifikovány z hlediska typu, směru a intenzity. V závěru článku jsou shrnuty výhody řešení definované popsanou metodou.