J 2015

On dynamics of teaching large groups

ŠULISTOVÁ, Jindřiška

Basic information

Original name

On dynamics of teaching large groups

Name in Czech

O dynamice velkých skupin ve výuce

Authors

ŠULISTOVÁ, Jindřiška (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Auspicia, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. 2015, 1214-4967

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/15:00000537

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

velké skupiny; dynamika; studující; vyučující; prostředí

Keywords in English

large class; dynamics; learner; educator; environment

Tags

KCJ4, RIV15
Změněno: 15/10/2015 15:13, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG CZ

V originále

This paper deals with the dynamics in large classes. Class size is a continuing subject of discussion in the educational sector. Although there have been changes in the educational systém, unfortunately, it still has to deal with certain issues. These issues include financial difficulties, as well as a lack of time, a shortage of qualified staff, and the lack of premises in order, to conduct the teaching. These factors influence the way of teaching and the learning process, the dynamics within a class, and the attitudes of students and educators to each other and their environment. This article focuses on the dynamics of large classes as a means of creating a learner-supported environment.

In Czech

Příspěvek se zabývá dynamikou ve velkých třídách. Počet žáků ve třídě je předmětem diskusí ve vzdělávacím sektoru. I když došlo ke změnám ve vzdělávácím systému, bohužel se musí vypořádat s určitými problémy, jako jsou finanční potíže, stejně tak nedostatek času, nedostatek kvalifikovaného personálu, nebo vzdělávací instituce nedisponují dostatečným množstvím učeben. To vše ovlivňuje výuku a učení samotné, dynamiku ve třídě, vztah vyučujících a studujících a životní klima. Příspěvek se zaměřuje na dynamiku velkých skupin jako prostředek pro vytvoření podněcujícího prostředí.
Displayed: 5/11/2024 07:27