J 2015

On dynamics of teaching large groups

ŠULISTOVÁ, Jindřiška

Základní údaje

Originální název

On dynamics of teaching large groups

Název česky

O dynamice velkých skupin ve výuce

Autoři

ŠULISTOVÁ, Jindřiška (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Auspicia, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. 2015, 1214-4967

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/15:00000537

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

velké skupiny; dynamika; studující; vyučující; prostředí

Klíčová slova anglicky

large class; dynamics; learner; educator; environment

Štítky

KCJ4, RIV15
Změněno: 15. 10. 2015 15:13, Mgr. Václav Karas

Anotace

ORIG CZ

V originále

This paper deals with the dynamics in large classes. Class size is a continuing subject of discussion in the educational sector. Although there have been changes in the educational systém, unfortunately, it still has to deal with certain issues. These issues include financial difficulties, as well as a lack of time, a shortage of qualified staff, and the lack of premises in order, to conduct the teaching. These factors influence the way of teaching and the learning process, the dynamics within a class, and the attitudes of students and educators to each other and their environment. This article focuses on the dynamics of large classes as a means of creating a learner-supported environment.

Česky

Příspěvek se zabývá dynamikou ve velkých třídách. Počet žáků ve třídě je předmětem diskusí ve vzdělávacím sektoru. I když došlo ke změnám ve vzdělávácím systému, bohužel se musí vypořádat s určitými problémy, jako jsou finanční potíže, stejně tak nedostatek času, nedostatek kvalifikovaného personálu, nebo vzdělávací instituce nedisponují dostatečným množstvím učeben. To vše ovlivňuje výuku a učení samotné, dynamiku ve třídě, vztah vyučujících a studujících a životní klima. Příspěvek se zaměřuje na dynamiku velkých skupin jako prostředek pro vytvoření podněcujícího prostředí.
Zobrazeno: 16. 11. 2024 07:57