J 2015

Kontaktmittel und stilistische Figuren in den Schlagzeilen der Boulevardpresse

ŠARLINGROVÁ, Jana

Basic information

Original name

Kontaktmittel und stilistische Figuren in den Schlagzeilen der Boulevardpresse

Name in Czech

Kontaktové prostředky a stilistické figury v titulcích bulvárního tisku

Name (in English)

Phrases in tabloid press headlines

Authors

ŠARLINGROVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Auspicia, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. 2015, 1214-4967

Other information

Language

German

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/15:00000531

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

kontaktové prostředky; bulvár; titulky; persvaze

Keywords in English

phrases to contact a reader; tabloid press; headlines; persvasion

Tags

KCJ2, RIV15
Změněno: 14/10/2015 11:49, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG CZ EN

V originále

Dieser Beitrag orientiert sich an den Sprachmitteln, die in den Schlagzeilen der deutschen Boulevardpresse BILD verwendet werden. Aufgrund der ausgesuchten Artikel aus dem Sportgebiet wurde der Korpus geschaffen, der mehr als 400 Schlagzeilen umfasst. Wir haben versucht, die Ausdrucksmittel zu erfassen, die zur Anknüpfung des Kontakts mit dem Leser und zur Erhöhung, bzw. zur Festigung seines Interesses dienen. Wir haben vor allem darauf aufmerksam gemacht, wie die Sprachmittel zur Realisierung der persuasiven Funktion beitragen und wodurch ihre Auswahl in den Schlagzeilen der Boulevardpresse beschränkt wird.

In Czech

Tento příspěvek se zaměřuje na jazykové prostředky, které jsou užívané v titulcích německého bulvárního tisku BILD. Na základě vyhledaných článků pocházejících výhradně z oblasti sportu byl vytvořen korpus obsahující více než 400 titulků. Po následné analýze tohoto korpusu jsme se pokusili postihnout výrazové prostředky, které slouží k navázání kontaktu se čtenářem a zvýšení, popř. upevnění jeho zájmu. Pozornost byla věnována především způsobům, jakými jazykové prostředky přispívají k realizaci persvazivní funkce a čím je jejich výběr v titulcích bulvárního tisku limitován.
Displayed: 24/12/2024 02:45