2015
			
	    
	
	
    Kontaktmittel und stilistische Figuren in den Schlagzeilen der Boulevardpresse
ŠARLINGROVÁ, JanaBasic information
Original name
Kontaktmittel und stilistische Figuren in den Schlagzeilen der Boulevardpresse
	Name in Czech
Kontaktové prostředky a stilistické figury v titulcích bulvárního tisku
	Name (in English)
Phrases in tabloid press headlines
		Authors
ŠARLINGROVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 Auspicia, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. 2015, 1214-4967
			Other information
Language
German
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000531
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			Keywords (in Czech)
kontaktové prostředky; bulvár; titulky; persvaze
		Keywords in English
phrases to contact a reader; tabloid press; headlines; persvasion
		
				
				Changed: 14/10/2015 11:49, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
Dieser Beitrag orientiert sich an den Sprachmitteln, die in den Schlagzeilen der deutschen Boulevardpresse BILD verwendet werden. Aufgrund der ausgesuchten Artikel aus dem Sportgebiet wurde der Korpus geschaffen, der mehr als 400 Schlagzeilen umfasst. Wir haben versucht, die Ausdrucksmittel zu erfassen, die zur Anknüpfung des Kontakts mit dem Leser und zur Erhöhung, bzw. zur Festigung seines Interesses dienen. Wir haben vor allem darauf aufmerksam gemacht, wie die Sprachmittel zur Realisierung der persuasiven Funktion beitragen und wodurch ihre Auswahl in den Schlagzeilen der Boulevardpresse beschränkt wird.
				In Czech
Tento příspěvek se zaměřuje na jazykové prostředky, které jsou užívané v titulcích německého bulvárního tisku BILD. Na základě vyhledaných článků pocházejících výhradně z oblasti sportu byl vytvořen korpus obsahující více než 400 titulků. Po následné analýze tohoto korpusu jsme se pokusili postihnout výrazové prostředky, které slouží k navázání kontaktu se čtenářem a zvýšení, popř. upevnění jeho zájmu. Pozornost byla věnována především způsobům, jakými jazykové prostředky přispívají k realizaci persvazivní funkce a čím je jejich výběr v titulcích bulvárního tisku limitován.