2015
			
	    
	
	
    Kontaktmittel und stilistische Figuren in den Schlagzeilen der Boulevardpresse
ŠARLINGROVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Kontaktmittel und stilistische Figuren in den Schlagzeilen der Boulevardpresse
	Název česky
Kontaktové prostředky a stilistické figury v titulcích bulvárního tisku
	Název anglicky
Phrases in tabloid press headlines
		Autoři
ŠARLINGROVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 Auspicia, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. 2015, 1214-4967
			Další údaje
Jazyk
němčina
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
60200 6.2 Languages and Literature
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Kód RIV
RIV/75081431:_____/15:00000531
		Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
			Klíčová slova česky
kontaktové prostředky; bulvár; titulky; persvaze
		Klíčová slova anglicky
phrases to contact a reader; tabloid press; headlines; persvasion
		
				
				Změněno: 14. 10. 2015 11:49, Mgr. Václav Karas
				
		V originále
Dieser Beitrag orientiert sich an den Sprachmitteln, die in den Schlagzeilen der deutschen Boulevardpresse BILD verwendet werden. Aufgrund der ausgesuchten Artikel aus dem Sportgebiet wurde der Korpus geschaffen, der mehr als 400 Schlagzeilen umfasst. Wir haben versucht, die Ausdrucksmittel zu erfassen, die zur Anknüpfung des Kontakts mit dem Leser und zur Erhöhung, bzw. zur Festigung seines Interesses dienen. Wir haben vor allem darauf aufmerksam gemacht, wie die Sprachmittel zur Realisierung der persuasiven Funktion beitragen und wodurch ihre Auswahl in den Schlagzeilen der Boulevardpresse beschränkt wird.
				Česky
Tento příspěvek se zaměřuje na jazykové prostředky, které jsou užívané v titulcích německého bulvárního tisku BILD. Na základě vyhledaných článků pocházejících výhradně z oblasti sportu byl vytvořen korpus obsahující více než 400 titulků. Po následné analýze tohoto korpusu jsme se pokusili postihnout výrazové prostředky, které slouží k navázání kontaktu se čtenářem a zvýšení, popř. upevnění jeho zájmu. Pozornost byla věnována především způsobům, jakými jazykové prostředky přispívají k realizaci persvazivní funkce a čím je jejich výběr v titulcích bulvárního tisku limitován.