J 2015

Measuring the quality impacts on the performance in transport company

ŠIMKOVÁ, Ivana, Vladimír KONEČNÝ, Štefan LIŠČÁK a Ondrej STOPKA

Základní údaje

Originální název

Measuring the quality impacts on the performance in transport company

Název česky

Míra působení jakosti na výkon dopravní společnosti

Autoři

ŠIMKOVÁ, Ivana (703 Slovensko, garant), Vladimír KONEČNÝ (703 Slovensko), Štefan LIŠČÁK (703 Slovensko) a Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí)

Vydání

Transport Problems, Katowice (Polsko), Silesian University of Technology, 2015, 1896-0596

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50700 5.7 Social and economic geography

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/15:00000526

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

EN ISO 9001; systémy řízení jakosti; dopravní společnost; jakost; výkon

Klíčová slova anglicky

EN ISO 9001; quality management systems; transport company; quality; performance

Štítky

Změněno: 19. 2. 2016 11:45, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

The paper deals with the problem of service quality, quantification of the level of quality and evaluation of service quality in freight road transport companies. The impact of the transport service quality on the performance of road freight transport is necessary to quantify a level of service quality but also define and objectively evaluate the performance of road freight transport with the help of an appropriate set of performance indicators and methods. For examining relation and quantification of the transport service quality impact in road freight transport it is necessary to apply the appropriate method. This paper includes practical application of particular method, as well.

Česky

Článek se zabývá otázkou jakosti služeb, kvantifikací úrovně jakosti a hodnocení jakosti služeb ve společnostech provozujících nákladní silniční dopravu. Vliv jakosti dopravních služeb na produkci silniční nákladní dopravy je nezbytný pro kvantifikaci úrovně jakosti služeb, ale také pro definici a objektivní hodnocení výkonu silniční nákladní dopravy pomocí souboru vhodných ukazatelů a metod. Pro zkoumání vztahu a kvantifikaci vlivu jakosti služeb v silniční nákladní dopravě je nezbytné aplikovat odpovídající metody. V tomto článku je mimo jiné uveden také konkrétní praktický příklad již aplikované metody.