2015
			
	    
	
	
    The Evaluation of Internal Communication Flows of Companies
LIŽBETINOVÁ, LenkaBasic information
Original name
The Evaluation of Internal Communication Flows of Companies
	Name in Czech
Hodnocení interních komunikačních toků v podniku
	Authors
LIŽBETINOVÁ, Lenka (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 Logos polytechnikos, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2015, 1804-3682
			Other information
Language
English
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
50600 5.6 Political science
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000525
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			Keywords (in Czech)
interní komunikace; hodnocení komunikačních toků; skladba komunikačních nástrojů
		Keywords in English
internal communication; evaluation of communication flows; communication tool kit
		
				
				Changed: 1/4/2016 23:10, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
The paper deals with the evaluation of internal communication in company. Functional communication system is a competitive advantage because it increases the flexibility of the company and its customer service. Communication audits are conducted in various ways in practice. However, the sticking point is to collect data in a form to allow set firm conclusions and providing possibilities for their optimization either. Therefore, it is necessary to correctly define the relevant requirements for measuring and subsequent evaluation of the data obtained on the communication flows. These data can then be further analysed and processed for example, through statistical methods. Proposal requirements in article is elaborated on the analysis of current approaches to given issue in the Czech Republic and abroad, logical deduction, as well as comparisons with quality requirements by the standards of ISO 9000.
				In Czech
Příspěvek se zabývá hodnocením interní komunikace podniku. Funkční komunikační systém představuje konkurenční výhodu, protože zvyšuje flexibilitu společnosti a její zákaznický servis. V praxi jsou komunikační audity prováděny různými způsoby. Nicméně, problematickým bodem je získávání údajů v takové formě, aby z nich bylo možné vyvodit jednoznačné závěry a zároveň poskytovaly prostor pro jejich optimalizaci. Z tohoto důvodu je nutné, správně vymezit příslušné požadavky na měření a následné hodnocení získaných údajů o komunikačních tocích. Tyto údaje pak lze dále analyzovat a zpracovávat např. prostřednictvím statisticko-matematických metod. Návrh požadavků je v článku vypracován na základě analýzy současných přístupů v dané problematice v ČR a v zahraničí, logické dedukce, jakož i komparace s požadavky na kvalitu ve smyslu norem řady ISO 9000.