J 2015

The Evaluation of Internal Communication Flows of Companies

LIŽBETINOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

The Evaluation of Internal Communication Flows of Companies

Název česky

Hodnocení interních komunikačních toků v podniku

Autoři

LIŽBETINOVÁ, Lenka (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

Logos polytechnikos, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2015, 1804-3682

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/15:00000525

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

interní komunikace; hodnocení komunikačních toků; skladba komunikačních nástrojů

Klíčová slova anglicky

internal communication; evaluation of communication flows; communication tool kit

Štítky

Změněno: 1. 4. 2016 23:10, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

The paper deals with the evaluation of internal communication in company. Functional communication system is a competitive advantage because it increases the flexibility of the company and its customer service. Communication audits are conducted in various ways in practice. However, the sticking point is to collect data in a form to allow set firm conclusions and providing possibilities for their optimization either. Therefore, it is necessary to correctly define the relevant requirements for measuring and subsequent evaluation of the data obtained on the communication flows. These data can then be further analysed and processed for example, through statistical methods. Proposal requirements in article is elaborated on the analysis of current approaches to given issue in the Czech Republic and abroad, logical deduction, as well as comparisons with quality requirements by the standards of ISO 9000.

Česky

Příspěvek se zabývá hodnocením interní komunikace podniku. Funkční komunikační systém představuje konkurenční výhodu, protože zvyšuje flexibilitu společnosti a její zákaznický servis. V praxi jsou komunikační audity prováděny různými způsoby. Nicméně, problematickým bodem je získávání údajů v takové formě, aby z nich bylo možné vyvodit jednoznačné závěry a zároveň poskytovaly prostor pro jejich optimalizaci. Z tohoto důvodu je nutné, správně vymezit příslušné požadavky na měření a následné hodnocení získaných údajů o komunikačních tocích. Tyto údaje pak lze dále analyzovat a zpracovávat např. prostřednictvím statisticko-matematických metod. Návrh požadavků je v článku vypracován na základě analýzy současných přístupů v dané problematice v ČR a v zahraničí, logické dedukce, jakož i komparace s požadavky na kvalitu ve smyslu norem řady ISO 9000.