C 2009

Značka na spotřebitelském trhu potravin

VOCHOZKA, Marek

Basic information

Original name

Značka na spotřebitelském trhu potravin

Name (in English)

Brand in the Consumer Food Market

Authors

VOCHOZKA, Marek (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. České Budějovice, Regionální trh potravin, p. 170-186, 16 pp. Jednota, spotřební družstvo, 2009

Publisher

Nakladatelství JIH

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-86266-18-3

Keywords (in Czech)

značka; rozhodovací proces; tržní podíl

Keywords in English

brand; decision making; market share

Tags

RIV10MSM
Změněno: 29/9/2010 11:12, Milada Komendová

Abstract

ORIG EN

V originále

Základem dynamiky ekonomického rozvoje je obchod. Každá obchodní směna je vázána na úroveň a kvalitu výroby a jejích jednotlivých produktů, bez jejich uplatnění na trhu by však byla sama výroba samoúčelná a bezobsažná. Z celé škály výrobků, uplatňovaných v obchodním styku mají snad nejvýznamnější místo potraviny jako základní produkt při uspokojování potřeb lidí. Monografie je zacílena právě na obchod potravinami v kontextu globálních, historicko-sociálních i aktuálně dynamizujících souvislostí. Obsahovou spojnicí jednotlivých kapitol publikace, zpracovaných předními odborníky z oblasti ekonomie, marketingu i samotné obchodní činnosti z České a Slovenské republiky je snaha odkrýt vývojové souvislosti i aktuální potřeby obchody s potravinami a vytvořit tak vědecký rámec ucelených informací pro potřeby praxe.

In English

The dynamics of economic development is business. Every business is bound to shift the level and quality of production and its various products, without applying them to the market, however, was itself a production end in itself, and empty. The entire ranges of products applied in trade are perhaps the most important place as a basic food product in meeting the needs of people. Monograph is targeted precisely to the grocery store, in the context of global, historical and social context and current dynamo. Connecting the content of each chapter publications, prepared by leading experts in economics, marketing and the actual business of the Czech and Slovak Republic is an effort to uncover the developmental context and actual needs of grocery stores and create a scientific framework for the comprehensive information needs of practice.
Displayed: 23/12/2024 04:00