VOCHOZKA, Marek. Značka na spotřebitelském trhu potravin (Brand in the Consumer Food Market). In Regionální trh potravin. 1st ed. České Budějovice: Nakladatelství JIH. p. 170-186, 16 pp. Jednota, spotřební družstvo. ISBN 978-80-86266-18-3. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Značka na spotřebitelském trhu potravin
Name (in English) Brand in the Consumer Food Market
Authors VOCHOZKA, Marek (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. České Budějovice, Regionální trh potravin, p. 170-186, 16 pp. Jednota, spotřební družstvo, 2009.
Publisher Nakladatelství JIH
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 978-80-86266-18-3
Keywords (in Czech) značka; rozhodovací proces; tržní podíl
Keywords in English brand; decision making; market share
Tags RIV10MSM
Changed by Changed by: Milada Komendová, učo 6169. Changed: 29/9/2010 11:12.
Abstract
Základem dynamiky ekonomického rozvoje je obchod. Každá obchodní směna je vázána na úroveň a kvalitu výroby a jejích jednotlivých produktů, bez jejich uplatnění na trhu by však byla sama výroba samoúčelná a bezobsažná. Z celé škály výrobků, uplatňovaných v obchodním styku mají snad nejvýznamnější místo potraviny jako základní produkt při uspokojování potřeb lidí. Monografie je zacílena právě na obchod potravinami v kontextu globálních, historicko-sociálních i aktuálně dynamizujících souvislostí. Obsahovou spojnicí jednotlivých kapitol publikace, zpracovaných předními odborníky z oblasti ekonomie, marketingu i samotné obchodní činnosti z České a Slovenské republiky je snaha odkrýt vývojové souvislosti i aktuální potřeby obchody s potravinami a vytvořit tak vědecký rámec ucelených informací pro potřeby praxe.
Abstract (in English)
The dynamics of economic development is business. Every business is bound to shift the level and quality of production and its various products, without applying them to the market, however, was itself a production end in itself, and empty. The entire ranges of products applied in trade are perhaps the most important place as a basic food product in meeting the needs of people. Monograph is targeted precisely to the grocery store, in the context of global, historical and social context and current dynamo. Connecting the content of each chapter publications, prepared by leading experts in economics, marketing and the actual business of the Czech and Slovak Republic is an effort to uncover the developmental context and actual needs of grocery stores and create a scientific framework for the comprehensive information needs of practice.
PrintDisplayed: 28/3/2024 21:19