Detailed Information on Publication Record
2009
Značka na spotřebitelském trhu potravin
VOCHOZKA, MarekBasic information
Original name
Značka na spotřebitelském trhu potravin
Name (in English)
Brand in the Consumer Food Market
Authors
VOCHOZKA, Marek (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. České Budějovice, Regionální trh potravin, p. 170-186, 16 pp. Jednota, spotřební družstvo, 2009
Publisher
Nakladatelství JIH
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN
978-80-86266-18-3
Keywords (in Czech)
značka; rozhodovací proces; tržní podíl
Keywords in English
brand; decision making; market share
Tags
Změněno: 29/9/2010 11:12, Milada Komendová
V originále
Základem dynamiky ekonomického rozvoje je obchod. Každá obchodní směna je vázána na úroveň a kvalitu výroby a jejích jednotlivých produktů, bez jejich uplatnění na trhu by však byla sama výroba samoúčelná a bezobsažná. Z celé škály výrobků, uplatňovaných v obchodním styku mají snad nejvýznamnější místo potraviny jako základní produkt při uspokojování potřeb lidí. Monografie je zacílena právě na obchod potravinami v kontextu globálních, historicko-sociálních i aktuálně dynamizujících souvislostí. Obsahovou spojnicí jednotlivých kapitol publikace, zpracovaných předními odborníky z oblasti ekonomie, marketingu i samotné obchodní činnosti z České a Slovenské republiky je snaha odkrýt vývojové souvislosti i aktuální potřeby obchody s potravinami a vytvořit tak vědecký rámec ucelených informací pro potřeby praxe.
In English
The dynamics of economic development is business. Every business is bound to shift the level and quality of production and its various products, without applying them to the market, however, was itself a production end in itself, and empty. The entire ranges of products applied in trade are perhaps the most important place as a basic food product in meeting the needs of people. Monograph is targeted precisely to the grocery store, in the context of global, historical and social context and current dynamo. Connecting the content of each chapter publications, prepared by leading experts in economics, marketing and the actual business of the Czech and Slovak Republic is an effort to uncover the developmental context and actual needs of grocery stores and create a scientific framework for the comprehensive information needs of practice.