Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{29181, author = {Dobiáš, Václav}, article_location = {Olomouc}, article_number = {1}, keywords = {digital divide; parental educational level; digital literacy; ICILS 2013}, language = {cze}, issn = {1805-8949}, journal = {Trendy ve vzdělávání}, title = {Vznik digitálního rozdělení}, volume = {vol. 8}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 29181 AU - Dobiáš, Václav PY - 2015 TI - Vznik digitálního rozdělení JF - Trendy ve vzdělávání VL - vol. 8 IS - 1 SP - 38-43 EP - 38-43 PB - Univerzita Palackého v Olomouci SN - 18058949 KW - digital divide KW - parental educational level KW - digital literacy KW - ICILS 2013 N2 - Příspěvek předkládá první analýzu dat českých žáků získaných z mezinárodního šetření ICILS 2013. Hlavním cílem článku je poodhalit důvody vzniku druhé formy digitálního rozdělení v České republice. Výsledky dotazníkového šetření z ICILS 2013 jsou zpracovány formou kontingenčních tabulek. Mezi hlavní zjištění patří: Žáci se počítačové aktivity vedoucí k zábavě učí hlavně sami (facebook, on-line hry apod.). Rodiče s vyšším dosaženým vzděláním učí své děti více práci na počítači, díky čemuž mají lépe socioekonomicky situovaní žáci vyšší šanci, že budou znát základní pracovní počítačové aktivity ještě před započetím výuky informatiky ER -
DOBIÁŠ, Václav. Vznik digitálního rozdělení. \textit{Trendy ve vzdělávání}. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, vol. 8, č.~1, s.~38-43. ISSN~1805-8949.
|