J
2015
Využití testů s výběrem správné odpovědi v matematice
CHLÁDEK, Petr and Dana SMETANOVÁ
Basic information
Original name
Využití testů s výběrem správné odpovědi v matematice
Name (in English)
Use of multiple choice tests in mathematics
Authors
CHLÁDEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and
Dana SMETANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000513
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
testování studentů; testy s výběrem správné odpovědi; pravděpodobnost
Keywords in English
testing of students; multiple choice tests; probability
V originále
Článek se věnuje testování studentů matematiky pomocí testů s výběrem správné odpovědi. Jedná se o využití jedné části e-learningu používané u studentů kombinované formy. Je zde popsána metodika tvorby takových testů, která je následována statistickým vyhodnocením a rozborem úspěšnosti studentů. Jsou zde prezentovány nejčastější typy chyb v testech. Je diskutována vhodnost tohoto typu testování zejména u studentů kombinované formy vysokoškolského studia.
In English
The paper concerns the case of multichoice tests in mathematics. We present the use of one of the e-learning part used by students of the combined form. The construction such a test is described here. Final part analyses successfulness of students and statistical evaluation of testing. In the paper there are presented the most common types of errors in tests. We discussed the appropriateness of this type of testing, especially for students of the combined form of higher education.
Displayed: 5/11/2024 03:21