2015
			
	    
	
	
    Využití testů s výběrem správné odpovědi v matematice
CHLÁDEK, Petr and Dana SMETANOVÁBasic information
Original name
Využití testů s výběrem správné odpovědi v matematice
	Name (in English)
Use of multiple choice tests in mathematics
		Authors
CHLÁDEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Dana SMETANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
			Edition
 Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949
			Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
50300 5.3 Education
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000513
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			Keywords (in Czech)
testování studentů; testy s výběrem správné odpovědi; pravděpodobnost
		Keywords in English
testing of students; multiple choice tests; probability
		
				
				Changed: 14/9/2015 13:11, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
Článek se věnuje testování studentů matematiky pomocí testů s výběrem správné odpovědi. Jedná se o využití jedné části e-learningu používané u studentů kombinované formy. Je zde popsána metodika tvorby takových testů, která je následována statistickým vyhodnocením a rozborem úspěšnosti studentů. Jsou zde prezentovány nejčastější typy chyb v testech. Je diskutována vhodnost tohoto typu testování zejména u studentů kombinované formy vysokoškolského studia.
				In English
The paper concerns the case of multichoice tests in mathematics. We present the use of one of the e-learning part used by students of the combined form. The construction such a test is described here. Final part analyses successfulness of students and statistical evaluation of testing. In the paper there are presented the most common types of errors in tests. We discussed the appropriateness of this type of testing, especially for students of the combined form of higher education.