J 2015

Využití testů s výběrem správné odpovědi v matematice

CHLÁDEK, Petr and Dana SMETANOVÁ

Basic information

Original name

Využití testů s výběrem správné odpovědi v matematice

Name (in English)

Use of multiple choice tests in mathematics

Authors

CHLÁDEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Dana SMETANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/15:00000513

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

testování studentů; testy s výběrem správné odpovědi; pravděpodobnost

Keywords in English

testing of students; multiple choice tests; probability

Tags

Změněno: 14/9/2015 13:11, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Článek se věnuje testování studentů matematiky pomocí testů s výběrem správné odpovědi. Jedná se o využití jedné části e-learningu používané u studentů kombinované formy. Je zde popsána metodika tvorby takových testů, která je následována statistickým vyhodnocením a rozborem úspěšnosti studentů. Jsou zde prezentovány nejčastější typy chyb v testech. Je diskutována vhodnost tohoto typu testování zejména u studentů kombinované formy vysokoškolského studia.

In English

The paper concerns the case of multichoice tests in mathematics. We present the use of one of the e-learning part used by students of the combined form. The construction such a test is described here. Final part analyses successfulness of students and statistical evaluation of testing. In the paper there are presented the most common types of errors in tests. We discussed the appropriateness of this type of testing, especially for students of the combined form of higher education.