J
2015
Vztah univerzitních studentů k chemickým poznatkům
KLEPANCOVÁ, Michaela and Dana SMETANOVÁ
Basic information
Original name
Vztah univerzitních studentů k chemickým poznatkům
Name (in English)
Attitude of university students to chemistry knowledge
Authors
KLEPANCOVÁ, Michaela (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) and
Dana SMETANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000512
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
chemie; dotazníkový průzkum; využití poznatků
Keywords in English
chemistry; questionnaire research; utilization of knowledge
V originále
Příspěvek popisuje výzkumu mezi studenty na UP v Olomouci, ve kterém byl pomocí dotazníku zjišťován jejich vztah k chemii. Zkoumaly jsme dvě skupiny studentů a mezi sebou porovnávaly. V jedné byly pouze studenti chemie a v druhé studenti, kteří na VŠ chemii nestudují. Zaměřily jsme se zejména na to, zda studenti v obou skupinách mají pozitivní vztah k chemii a využívají chemické poznatky v běžném životě.
In English
The paper describes the results of research among students at Palacký University in Olomouc, whose relationship to chemistry was investigated by questionnaire. During the research activity, two different groups of respondents were examined and compared. First group of respondents included the students of chemistry and the second one included students that does not have chemistry as a main focus during their study at university. The research was mainly focused on whether students use gained chemistry knowledge in their everyday life.
Displayed: 10/11/2024 00:11