J 2015

Vztah univerzitních studentů k chemickým poznatkům

KLEPANCOVÁ, Michaela and Dana SMETANOVÁ

Basic information

Original name

Vztah univerzitních studentů k chemickým poznatkům

Name (in English)

Attitude of university students to chemistry knowledge

Authors

KLEPANCOVÁ, Michaela (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) and Dana SMETANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/15:00000512

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

chemie; dotazníkový průzkum; využití poznatků

Keywords in English

chemistry; questionnaire research; utilization of knowledge

Tags

Změněno: 18/4/2016 19:15, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Příspěvek popisuje výzkumu mezi studenty na UP v Olomouci, ve kterém byl pomocí dotazníku zjišťován jejich vztah k chemii. Zkoumaly jsme dvě skupiny studentů a mezi sebou porovnávaly. V jedné byly pouze studenti chemie a v druhé studenti, kteří na VŠ chemii nestudují. Zaměřily jsme se zejména na to, zda studenti v obou skupinách mají pozitivní vztah k chemii a využívají chemické poznatky v běžném životě.

In English

The paper describes the results of research among students at Palacký University in Olomouc, whose relationship to chemistry was investigated by questionnaire. During the research activity, two different groups of respondents were examined and compared. First group of respondents included the students of chemistry and the second one included students that does not have chemistry as a main focus during their study at university. The research was mainly focused on whether students use gained chemistry knowledge in their everyday life.