JELÍNEK, Jiří. Modelování sociální sítě předmětu (Modeling the social network of the subject). Trendy ve vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, vol. 8, No 1, p. 177-183. ISSN 1805-8949. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Modelování sociální sítě předmětu
Name (in English) Modeling the social network of the subject
Authors JELÍNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/15:00000510
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) podpora výuky; modelování; sociální sítě; multiagentní simulace; šíření znalostí
Keywords in English education support; modeling; social networks; multiagent simulation; knowledge dissemination
Tags KPV3, RIV15, SEZNAM
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 14/9/2015 11:35.
Abstract
Sociální sítě patří dnes k nejvíce studovaným strukturám v oblasti výměny informací a znalostí. I v oblasti školství je možné najít příklady jejich formální či neformální existence a má tedy smysl uvažovat o jejich hlubším zkoumání a možném využití pro pochopení probíhajících dějů a potenciálně i pro podporu výuky. Tento příspěvek ukáže uplatnění heuristického multiagentního modelu sociální sítě neformálně existující ve skupině studentů téhož předmětu, přičemž hlavním smyslem sítě je výměna znalostí. Zkoumána bude zejména dynamika vývoje vztahů v několika modelových situacích.
Abstract (in English)
Social networks are one of the most studied structures in the area of exchange of information and knowledge. Even in the field of education, it is possible to find examples of their formal or informal existence and it therefore makes sense to think about their deeper investigation and possibilities for understanding of ongoing processes and potentially also for teaching support. This contribution shows the application of multi-agent heuristic model of social network informally existing in the group of students of the same course which main purpose is the exchange of knowledge. Anylyzed will be particularly the dynamics of relations in several model situations.
PrintDisplayed: 23/4/2024 08:52