2015
			
	    
	
	
    Porovnání výsledků řešení slovních úloh na základních a středních školách
ŠÍMA, FrantišekBasic information
Original name
Porovnání výsledků řešení slovních úloh na základních a středních školách
	Name (in English)
Comparison of the results of word problems´ solving at primary and secondary schools
		Authors
ŠÍMA, František (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949
			Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
50300 5.3 Education
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000509
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			Keywords (in Czech)
slovní úloha; hodnocení; porovnání výsledků; rozdíly
		Keywords in English
word problem; assessment; comparison of results; differences
		
				
				Changed: 14/9/2015 11:24, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
Námětem příspěvku je porovnání klasifikace slovních úloh, které řešili žáci základních škol a studenti středních škol v regionu Jižní Čechy. Byly jim zadány slovní úlohy předem určených typů. Hodnoceny byly zvlášť výsledky dívek a zvlášť výsledky chlapců a také celkové výsledky. Porovnáním těchto výsledků byly zjištěny určité rozdíly mezi řešením dívek a chlapců a rozdíly mezi řešením jednotlivých typů slovních úloh, kterými byly slovní úlohy o celku a části, slovní úlohy o směsích, slovní úlohy o pohybu a slovní úlohy o společné práci.
				In English
The essay deals with the comparison of the marking of word problems which were solved by primary school pupils and secondary school students in the South Bohemia region. They were solving several types of word problems. The results were assessed in groups – word problems solved by girls, word problems solved by boys and also all results. On this base, the differences in solving the word problems between girls and boys and the differences in solving different types of word problems such as the word problems on the whole and parts, on mixtures, on movement and on common work were found out.