J 2015

Porovnání výsledků řešení slovních úloh na základních a středních školách

ŠÍMA, František

Základní údaje

Originální název

Porovnání výsledků řešení slovních úloh na základních a středních školách

Název anglicky

Comparison of the results of word problems´ solving at primary and secondary schools

Autoři

ŠÍMA, František (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/15:00000509

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

slovní úloha; hodnocení; porovnání výsledků; rozdíly

Klíčová slova anglicky

word problem; assessment; comparison of results; differences

Štítky

Změněno: 14. 9. 2015 11:24, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Námětem příspěvku je porovnání klasifikace slovních úloh, které řešili žáci základních škol a studenti středních škol v regionu Jižní Čechy. Byly jim zadány slovní úlohy předem určených typů. Hodnoceny byly zvlášť výsledky dívek a zvlášť výsledky chlapců a také celkové výsledky. Porovnáním těchto výsledků byly zjištěny určité rozdíly mezi řešením dívek a chlapců a rozdíly mezi řešením jednotlivých typů slovních úloh, kterými byly slovní úlohy o celku a části, slovní úlohy o směsích, slovní úlohy o pohybu a slovní úlohy o společné práci.

Anglicky

The essay deals with the comparison of the marking of word problems which were solved by primary school pupils and secondary school students in the South Bohemia region. They were solving several types of word problems. The results were assessed in groups – word problems solved by girls, word problems solved by boys and also all results. On this base, the differences in solving the word problems between girls and boys and the differences in solving different types of word problems such as the word problems on the whole and parts, on mixtures, on movement and on common work were found out.