2015
Jak řešit problém hledání největšího společného dělitele
ANTOŠ, KarelZákladní údaje
Originální název
Jak řešit problém hledání největšího společného dělitele
Název anglicky
How to solve the problem of finding the greatest common divisor
Autoři
ANTOŠ, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/15:00000508
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
dělitelnost; přirozená čísla; experimentování; dokazování; největší společný dělitel
Klíčová slova anglicky
divisibility; integers; experimenting; proving; greatest common divisor
Změněno: 14. 9. 2015 11:12, Mgr. Václav Karas
V originále
Tento článek pojednává o možnostech a způsobech zkoumání matematických problémů. Ukazuje, že výzkumný přístup v oblasti matematického bádání je metodou, pomocí které může nejen učitel učit, ale která umožňuje i žákům a studentům se učit, experimentovat a nacházet řešení různých matematických problémů. Tento tvůrčí přístup je zde ukázán na problematice hledání největšího společného dělitele přirozených čísel.
Anglicky
This article discusses the possibilities and ways of exploring mathematical problems. It shows that the research approach in the field of mathematical research is a method by which a teacher can not only teach, but which enables pupils and students to learn, make experiments and find different solutions of different mathematical problems. The creative element is shown here on the problems of finding the greatest common divisor of natural numbers.