J 2015

Jak řešit problém hledání největšího společného dělitele

ANTOŠ, Karel

Základní údaje

Originální název

Jak řešit problém hledání největšího společného dělitele

Název anglicky

How to solve the problem of finding the greatest common divisor

Autoři

ANTOŠ, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/15:00000508

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

dělitelnost; přirozená čísla; experimentování; dokazování; největší společný dělitel

Klíčová slova anglicky

divisibility; integers; experimenting; proving; greatest common divisor

Štítky

Změněno: 14. 9. 2015 11:12, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Tento článek pojednává o možnostech a způsobech zkoumání matematických problémů. Ukazuje, že výzkumný přístup v oblasti matematického bádání je metodou, pomocí které může nejen učitel učit, ale která umožňuje i žákům a studentům se učit, experimentovat a nacházet řešení různých matematických problémů. Tento tvůrčí přístup je zde ukázán na problematice hledání největšího společného dělitele přirozených čísel.

Anglicky

This article discusses the possibilities and ways of exploring mathematical problems. It shows that the research approach in the field of mathematical research is a method by which a teacher can not only teach, but which enables pupils and students to learn, make experiments and find different solutions of different mathematical problems. The creative element is shown here on the problems of finding the greatest common divisor of natural numbers.