ANTOŠ, Karel. Jak řešit problém hledání největšího společného dělitele. Trendy ve vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, vol. 8, č. 1, s. 10-17. ISSN 1805-8949. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak řešit problém hledání největšího společného dělitele
Název anglicky How to solve the problem of finding the greatest common divisor
Autoři ANTOŠ, Karel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/75081431:_____/15:00000508
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky dělitelnost; přirozená čísla; experimentování; dokazování; největší společný dělitel
Klíčová slova anglicky divisibility; integers; experimenting; proving; greatest common divisor
Štítky KPV1, RIV15, SEZNAM
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 14. 9. 2015 11:12.
Anotace
Tento článek pojednává o možnostech a způsobech zkoumání matematických problémů. Ukazuje, že výzkumný přístup v oblasti matematického bádání je metodou, pomocí které může nejen učitel učit, ale která umožňuje i žákům a studentům se učit, experimentovat a nacházet řešení různých matematických problémů. Tento tvůrčí přístup je zde ukázán na problematice hledání největšího společného dělitele přirozených čísel.
Anotace anglicky
This article discusses the possibilities and ways of exploring mathematical problems. It shows that the research approach in the field of mathematical research is a method by which a teacher can not only teach, but which enables pupils and students to learn, make experiments and find different solutions of different mathematical problems. The creative element is shown here on the problems of finding the greatest common divisor of natural numbers.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 15:15