2015
			
	    
	
	
    Problémy študentov s pochopením pojmu limita postupnosti
KLEPANCOVÁ, MichaelaBasic information
Original name
Problémy študentov s pochopením pojmu limita postupnosti
	Name in Czech
Problémy studentů s pochopením pojmu limita posloupnosti
	Name (in English)
Students misunderstanding of the notion of limit of sequence
		Authors
KLEPANCOVÁ, Michaela (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 1805-8949
			Other information
Language
Slovak
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
50300 5.3 Education
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		RIV identification code
RIV/75081431:_____/15:00000505
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			Keywords (in Czech)
pojem limity; formální definice limity posloupnosti; matematická analýza
		Keywords in English
notion of limit; formal definition of limit of sequence; calculus
		
				
				Changed: 14/9/2015 10:43, Mgr. Václav Karas
				
		In the original language
Pojem limity a hlavne jeho formálna definícia, aj vo svojej najjednoduchšej podobe – ako limita postupnosti – patrí z hľadiska vyučovacieho procesu k náročným a problematickým. U väčšiny študentov ani po absolvovaní kurzu matematickej analýzy nedôjde k úplnému porozumeniu pojmu limita a ich predstava tohto pojmu nezodpovedá korektnej definícii limity. V dôsledku neúplného pochopenia či zabudnutia naspamäť naučenej definície limity postupnosti sa u študentov môžeme stretnúť s ich vlastnými „definíciami“ tohto pojmu, ktoré nezodpovedajú obsahu skutočnej definície. V príspevku sme sa snažili identifikovať najčastejšie sa vyskytujúce formulácie, ktoré študenti považujú za správnu definíciu limity postupnosti. V príspevku tiež poukazujeme na možnosť ako týmto nesprávnym predstavám študentov o tomto pojme predchádzať, prípadne ich korigovať.
				In Czech
Pojem limity a hlavně jeho formální definice, i ve své nejjednodušší podobě - jako limita posloupnosti - patří z hlediska vyučovacího procesu k náročným a problematickým. U většiny studentů ani po absolvování kurzu matematické analýzy nedojde k úplnému porozumění pojmu limita a jejich představa tohoto pojmu neodpovídá korektní definici limity. V důsledku neúplného pochopení či zapomnění nazpaměť naučené definice limity posloupnosti se u studentů můžeme setkat s jejich vlastními "definicemi" tohoto pojmu, které neodpovídají obsahu skutečné definice. V příspěvku jsme se snažili identifikovat nejčastěji se vyskytující formulace, které studenti považují za správnou definici limity posloupnosti. V příspěvku také poukazujeme na možnost než tímto nesprávným představám studentů o tomto pojmu předcházet, případně je korigovat.