2014
Ukazovateľ economic value aded - nástroj pre benchmarkingové hodnotenie výkonnosti firiem
GALLO, Peter and Romana PÍCHOVÁBasic information
Original name
Ukazovateľ economic value aded - nástroj pre benchmarkingové hodnotenie výkonnosti firiem
Name in Czech
Ukazovatel economic value aded – nástroj pro benchmarkingové hodnocení výkonnosti firem
Name (in English)
Indicator economic value aded - a tool for benchmarking performance evaluation companies
Authors
GALLO, Peter and Romana PÍCHOVÁ
Edition
1. vyd. Hradec Králové, MMK 2014 : sborník příspěvků, p. 125-133, 9 pp. 2014
Publisher
Magnanimitas
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-87952-07-8
Keywords (in Czech)
EVA; Economic Value Aded; benchmarking; výkonnost; bechmarking
Keywords in English
EVA; Economic ValueAded; benchmarking; performance benchmarking
Tags
Changed: 26/8/2015 09:24, Mgr. Václav Karas
V originále
Článok sa zaoberá problematikou ukazovateľa Economic Value Aded (EVA) ako manažérskeho nástroja pre hodnotenie výkonnosti podnikov. V úvode rozoberá problematiku výpočtu ukazovateľa z pohľadu teórie a poukazuje na najdôležitejšie aspekty, ktoré ho umožňujú využiť pri hodnotení ich výkonnosti. Nakoľko výpočet z pohľadu teoretických poznatkov je pomerne zložitý, sú tu uvedené postupy, ktoré je možné využiť pri výpočte tohoto ukazovateľa tak, aby sme dosiahli porovnateľné benchmarkingové hodnoty, na základe ktorých je možné potom porovnávať podniky. Presnejší výpočet je možný len po zadaní doplňujúcich údajov, typických pre každý hodnotený podnik.
In Czech
Článek se zaobírá problematikou ukazatele Economic Value Aded (EVA) jako manažerského nástroje pro hodnocení výkonnosti podniků. V úvodu je rozebrána problematika výpočtu ukazatele z pohledu teorie a poukazuje se zde na nejdůležitější aspekty, které jej umožňují využít při hodnocení výkonnosti podniků. Výpočet z pohledu teoretických poznatků je poměrně složitý, proto jsou zde uvedeny postupy, které je možné využít pro výpočet tohoto ukazatele tak, abychom dosáhli porovnatelné benchmarkingové hodnoty, na základě kterých je poté možné podniky porovnávat. Přesnější výpočet je možný pouze po zadání doplňujících údajů, typických pro každý hodnocený podnik.