D 2014

Ukazovateľ economic value aded - nástroj pre benchmarkingové hodnotenie výkonnosti firiem

GALLO, Peter and Romana PÍCHOVÁ

Basic information

Original name

Ukazovateľ economic value aded - nástroj pre benchmarkingové hodnotenie výkonnosti firiem

Name in Czech

Ukazovatel economic value aded – nástroj pro benchmarkingové hodnocení výkonnosti firem

Name (in English)

Indicator economic value aded - a tool for benchmarking performance evaluation companies

Authors

GALLO, Peter and Romana PÍCHOVÁ

Edition

1. vyd. Hradec Králové, MMK 2014 : sborník příspěvků, p. 125-133, 9 pp. 2014

Publisher

Magnanimitas

Other information

Language

Slovak

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87952-07-8

Keywords (in Czech)

EVA; Economic Value Aded; benchmarking; výkonnost; bechmarking

Keywords in English

EVA; Economic ValueAded; benchmarking; performance benchmarking

Tags

Změněno: 26/8/2015 09:24, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Článok sa zaoberá problematikou ukazovateľa Economic Value Aded (EVA) ako manažérskeho nástroja pre hodnotenie výkonnosti podnikov. V úvode rozoberá problematiku výpočtu ukazovateľa z pohľadu teórie a poukazuje na najdôležitejšie aspekty, ktoré ho umožňujú využiť pri hodnotení ich výkonnosti. Nakoľko výpočet z pohľadu teoretických poznatkov je pomerne zložitý, sú tu uvedené postupy, ktoré je možné využiť pri výpočte tohoto ukazovateľa tak, aby sme dosiahli porovnateľné benchmarkingové hodnoty, na základe ktorých je možné potom porovnávať podniky. Presnejší výpočet je možný len po zadaní doplňujúcich údajov, typických pre každý hodnotený podnik.

In Czech

Článek se zaobírá problematikou ukazatele Economic Value Aded (EVA) jako manažerského nástroje pro hodnocení výkonnosti podniků. V úvodu je rozebrána problematika výpočtu ukazatele z pohledu teorie a poukazuje se zde na nejdůležitější aspekty, které jej umožňují využít při hodnocení výkonnosti podniků. Výpočet z pohledu teoretických poznatků je poměrně složitý, proto jsou zde uvedeny postupy, které je možné využít pro výpočet tohoto ukazatele tak, abychom dosáhli porovnatelné benchmarkingové hodnoty, na základě kterých je poté možné podniky porovnávat. Přesnější výpočet je možný pouze po zadání doplňujících údajů, typických pro každý hodnocený podnik.