D 2014

Ukazovateľ economic value aded - nástroj pre benchmarkingové hodnotenie výkonnosti firiem

GALLO, Peter a Romana PÍCHOVÁ

Základní údaje

Originální název

Ukazovateľ economic value aded - nástroj pre benchmarkingové hodnotenie výkonnosti firiem

Název česky

Ukazovatel economic value aded – nástroj pro benchmarkingové hodnocení výkonnosti firem

Název anglicky

Indicator economic value aded - a tool for benchmarking performance evaluation companies

Autoři

GALLO, Peter a Romana PÍCHOVÁ

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, MMK 2014 : sborník příspěvků, od s. 125-133, 9 s. 2014

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87952-07-8

Klíčová slova česky

EVA; Economic Value Aded; benchmarking; výkonnost; bechmarking

Klíčová slova anglicky

EVA; Economic ValueAded; benchmarking; performance benchmarking

Štítky

Změněno: 26. 8. 2015 09:24, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Článok sa zaoberá problematikou ukazovateľa Economic Value Aded (EVA) ako manažérskeho nástroja pre hodnotenie výkonnosti podnikov. V úvode rozoberá problematiku výpočtu ukazovateľa z pohľadu teórie a poukazuje na najdôležitejšie aspekty, ktoré ho umožňujú využiť pri hodnotení ich výkonnosti. Nakoľko výpočet z pohľadu teoretických poznatkov je pomerne zložitý, sú tu uvedené postupy, ktoré je možné využiť pri výpočte tohoto ukazovateľa tak, aby sme dosiahli porovnateľné benchmarkingové hodnoty, na základe ktorých je možné potom porovnávať podniky. Presnejší výpočet je možný len po zadaní doplňujúcich údajov, typických pre každý hodnotený podnik.

Česky

Článek se zaobírá problematikou ukazatele Economic Value Aded (EVA) jako manažerského nástroje pro hodnocení výkonnosti podniků. V úvodu je rozebrána problematika výpočtu ukazatele z pohledu teorie a poukazuje se zde na nejdůležitější aspekty, které jej umožňují využít při hodnocení výkonnosti podniků. Výpočet z pohledu teoretických poznatků je poměrně složitý, proto jsou zde uvedeny postupy, které je možné využít pro výpočet tohoto ukazatele tak, abychom dosáhli porovnatelné benchmarkingové hodnoty, na základě kterých je poté možné podniky porovnávat. Přesnější výpočet je možný pouze po zadání doplňujících údajů, typických pro každý hodnocený podnik.