J 2014

Herbart’s Philosophy of Pedagogy and Educational Teaching

SOMR, Miroslav a Lenka HRUŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Herbart’s Philosophy of Pedagogy and Educational Teaching

Autoři

SOMR, Miroslav a Lenka HRUŠKOVÁ

Vydání

Studia Edukacyjne, Poznaň, Adam Mickiewicz University Press, 2014, 1233-6688

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

standardizace; vzdělávací třídy; filozofie vzdělávání; Národní Herbartova společnost

Klíčová slova anglicky

standardization; educational classes; awakening interest; philosophy of education; National Herbart Society

Štítky

Změněno: 20. 8. 2015 11:04, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Herbart’s scientific educational theory pointed to the fact that the application of pedagogical ideas in educational practices would brought a guaranteed outcome with a regular, mathematical precision. Herbart he was personally aware that this system contains the danger of formalism and unilateral intellectualism and therefore he endeavored, in theory, to overcome the concept of educational learning. This emphasis, however, was neglected by his pupils and followers.

Česky

Abstrakt: Herbartova vědecká teorie vzdělání poukázala na fakt, že aplikace pedagogických ideí ve vzdělávací praxi přinášela spolehlivě garantovaný výstup a to až s matematickou přesností. Herbart si byl osobně vědom, že tento systém obsahuje nebezpečí formalismu a unilaterálního intelektualismu, a z tohoto důvodu se snažil, teoreticky překlenout koncept vzdělávacího učení. Nicméně, tento důraz byl jeho žáky a následovníky opomenut.