SOMR, Miroslav a Lenka HRUŠKOVÁ. Herbart’s Philosophy of Pedagogy and Educational Teaching. Studia Edukacyjne. Poznaň: Adam Mickiewicz University Press, 2014, roč. 43, s. 413-429. ISSN 1233-6688. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14746/se.2014.33.21.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Herbart’s Philosophy of Pedagogy and Educational Teaching
Autoři SOMR, Miroslav a Lenka HRUŠKOVÁ.
Vydání Studia Edukacyjne, Poznaň, Adam Mickiewicz University Press, 2014, 1233-6688.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Doi http://dx.doi.org/10.14746/se.2014.33.21
Klíčová slova česky standardizace; vzdělávací třídy; filozofie vzdělávání; Národní Herbartova společnost
Klíčová slova anglicky standardization; educational classes; awakening interest; philosophy of education; National Herbart Society
Štítky KEM8
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 20. 8. 2015 11:04.
Anotace
Herbart’s scientific educational theory pointed to the fact that the application of pedagogical ideas in educational practices would brought a guaranteed outcome with a regular, mathematical precision. Herbart he was personally aware that this system contains the danger of formalism and unilateral intellectualism and therefore he endeavored, in theory, to overcome the concept of educational learning. This emphasis, however, was neglected by his pupils and followers.
Anotace česky
Abstrakt: Herbartova vědecká teorie vzdělání poukázala na fakt, že aplikace pedagogických ideí ve vzdělávací praxi přinášela spolehlivě garantovaný výstup a to až s matematickou přesností. Herbart si byl osobně vědom, že tento systém obsahuje nebezpečí formalismu a unilaterálního intelektualismu, a z tohoto důvodu se snažil, teoreticky překlenout koncept vzdělávacího učení. Nicméně, tento důraz byl jeho žáky a následovníky opomenut.
VytisknoutZobrazeno: 18. 5. 2024 09:28