Detailed Information on Publication Record
2014
Herbart’s Philosophy of Pedagogy and Educational Teaching
SOMR, Miroslav and Lenka HRUŠKOVÁBasic information
Original name
Herbart’s Philosophy of Pedagogy and Educational Teaching
Authors
SOMR, Miroslav and Lenka HRUŠKOVÁ
Edition
Studia Edukacyjne, Poznaň, Adam Mickiewicz University Press, 2014, 1233-6688
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
standardizace; vzdělávací třídy; filozofie vzdělávání; Národní Herbartova společnost
Keywords in English
standardization; educational classes; awakening interest; philosophy of education; National Herbart Society
Tags
Změněno: 20/8/2015 11:04, Mgr. Václav Karas
V originále
Herbart’s scientific educational theory pointed to the fact that the application of pedagogical ideas in educational practices would brought a guaranteed outcome with a regular, mathematical precision. Herbart he was personally aware that this system contains the danger of formalism and unilateral intellectualism and therefore he endeavored, in theory, to overcome the concept of educational learning. This emphasis, however, was neglected by his pupils and followers.
In Czech
Abstrakt: Herbartova vědecká teorie vzdělání poukázala na fakt, že aplikace pedagogických ideí ve vzdělávací praxi přinášela spolehlivě garantovaný výstup a to až s matematickou přesností. Herbart si byl osobně vědom, že tento systém obsahuje nebezpečí formalismu a unilaterálního intelektualismu, a z tohoto důvodu se snažil, teoreticky překlenout koncept vzdělávacího učení. Nicméně, tento důraz byl jeho žáky a následovníky opomenut.