2015
Management of the innovation in the company: knowledge sharing or autonomy?
VANĚK, Jan a Radka VANÍČKOVÁZákladní údaje
Originální název
Management of the innovation in the company: knowledge sharing or autonomy?
Název česky
Inovační management ve společnosti: sdílení znalostí nebo autonomie?
Autoři
VANĚK, Jan a Radka VANÍČKOVÁ
Vydání
Human Resource Management & Ergonomics, Žilina, University of Žilina, Faculty of Management Science and Informatics, 2015, 1337-0871
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
inovační strategie; inovační management; myšlenkové zdroje; transformační leadership; sdílení informací; autonomie
Klíčová slova anglicky
innovation strategies; sources of ideas; transformational leadership; knowledge sharing; autonomy; information management
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 12. 2015 20:25, Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA
V originále
In this overview study author points at the crucial innovation strategies of the companies: innovation of the product or service. Then it describes necessary step in innovation: identification of strategic gap in order to gain competitive advantage and implementation of learning or training. Study mentions also three important ways and attitudes which lead to the innovation: support of the leaders (transformational leadership); knowledge sharing (which can be associated with experiential learning and with realizing the hidden potentials of the experience); and the need of the knowledge worker to autonomy. The leadership has to consider when it is preferable to let the knowledge workers to work independently; and when it is better to search the ideas in group (for example brainstorming or collective mind mapping). On the other hand, the method of mind mapping can be used in group, but also it is an instrument, tool to look for new ideas for independent person, individual par example for planning, making decision and writing of articles. Conclusion part of the study contains Table with defined crucial opportunities and risks of autonomy and knowledge sharing.
Česky
Článek se zabývá inovační strategií firmy z pohledu produktu nebo služby. Studie popisuje nezbytné kroky v oblasti inovací, např. identifikace strategické mezery za účelem získání konkurenční výhody a realizaci vzdělávání nebo odborné přípravy. Studie zmiňuje také tři důležité způsoby a postoje, které vedou k inovacím: Podpora vůdců (transformační vedení); sdílení znalostí (které mohou být spojeny se zkušenostním učením a s realizací skrytého potenciálu zkušenosti); a potřebě znalostního pracovníka s optimální dávkou autonomie. Vedení společnosti musí zvážit, kdy je výhodnější nechat znalostní pracovníky pracovat samostatně; a kdy je vhodnější hledat nápady ve skupině (např. prostřednictvím metod brainstormingu nebo mapování kolektivní mysli). Způsob mapování mysli může být použit ve skupině, ale také jako nástroj pro hledání nových nápadů pro nezávislé osoby, např. pro plánování, rozhodování a tvorbu periodik. Závěrečná část studie obsahuje tabulku s definovanými klíčovými příležitostmi a riziky autonomie a sdílení znalostí.