J 2015

Analysis of development of the most valuable brands in the world and the most valuable brands in China

SLABÁ, Marie and Hudečková QI

Basic information

Original name

Analysis of development of the most valuable brands in the world and the most valuable brands in China

Name in Czech

Analýza vývoje nejhodnotnějších značek světa a nejhodnotnějších značek v Číně

Authors

SLABÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hudečková QI (156 China)

Edition

Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015, 1805-9112

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/15:00000491

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

značka; hodnota značky; Brandz

Keywords in English

brand; brand value; Brandz
Změněno: 2/7/2015 08:32, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

Brands are one of the most important assets of any entity, regardless of its area. In theory and in the practice there are lots of methods of evaluation of brands that are trying to determine the most valuable brands in the world. In this article, the authors focus on the methodology BRANDZ developed by Millward Brown, a WPP. This methodology is based on the empirical research of more than three million consumers who evaluated more than 100 thousand different brands on fifty markets. The article analyzes not only global brands, but also the development of the most valuable brands in the rapidly developing Chinese market.

In Czech

Značky představují jedno z nejdůležitějších aktiv, jakéhokoliv subjektu bez ohledu na oblast jeho působení. V teorii i praxi existuje celá řada metodik hodnocení značek, které se snaží stanovit nejhodnotnější značky světa. V tomto článku se autorky zaměří na metodiku hodnocení značek BRANDZ společností Millward Brown a WPP. Metodika je založena na hodnocení značek prováděného na základě empirického výzkumu více než tří milionů spotřebitelů, kteří hodnotí více než 100 tisíc značek na padesáti různých trzích. Článek se zabývá analýzou nejen globálních značek, ale také vývojem nejhodnotnějších značek rychle se rozvíjejícího čínského trhu.