J 2014

Communication in a business company

KMECOVÁ, Iveta and Robert ZEMAN

Basic information

Original name

Communication in a business company

Name in Czech

Komunikace v obchodní společnosti

Authors

KMECOVÁ, Iveta and Robert ZEMAN

Edition

Journal of Business, Tbilisi Gruzie), International Black Sea University, 2014, 2233-369X

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Georgia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

komunikační chyby; manažer; osobnost zaměstnance; pracovní výkon

Keywords in English

communication faults,;employee personality; job performance; manager

Tags

KEM2
Změněno: 19/6/2015 11:18, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG CZ

V originále

The aim of this work is to examine the communication faults managers make in an organization, how these faults influence the personality of employees and their job performance. We present some aspects of the research results. Based on the result and identified mistakes we propose recommendations to improve communication between manager and employees.

In Czech

Cílem příspěvku je poukázat na to, jaké chyby dělají řídící pracovníci ve vybrané obchodní společnosti, jak tyto chyby ovlivňují osobnost zaměstnanců a pracovní výkony. Prezentujeme dílčí výsledky z průzkumu. Na základě výsledků a zjištěných chyb byly navrženy doporučení ke zlepšení komunikace mezi řídícím pracovníkem a zaměstnanci
Displayed: 5/11/2024 05:05