D 2014

Dependencies of Personal Vehicle Sales on the Financial Support of their Sales

KAMPF, Rudolf, Marek VOCHOZKA, Pavla LEJSKOVÁ and Tomáš CMIRÁL

Basic information

Original name

Dependencies of Personal Vehicle Sales on the Financial Support of their Sales

Name in Czech

Závislosti prodeje osobních vozidel na finanční podpoře jejich prodeje

Authors

KAMPF, Rudolf (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marek VOCHOZKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavla LEJSKOVÁ (203 Czech Republic) and Tomáš CMIRÁL (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Kaunas (Lithuania), ITELMS´ 2014, p. 141-150, 10 pp. 2014

Publisher

Kaunas University of Technology

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10103 Statistics and probability

Country of publisher

Lithuania

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/14:00000613

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISSN

Keywords (in Czech)

podpora prodeje; komunikační mix; regresní analýza; závislost

Keywords in English

sales support; communication mix; regression analysis; dependence

Tags

Změněno: 8/9/2016 12:15, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

The article describes the dependence of the sales of BMW vehicles in the Czech Republic on the financial support of those sales. The current state of sales support of selected BMW models in the Czech Republic is described as is the level of dependence of those sales on the scale of support which is analyzed using regression models. In addition, the future development of sales of selected BMW vehicles is given. The article was written as the partial outcome of research carried out in 2012.

In Czech

Článek popisuje závislost prodeje vozů BMW v České republice na finanční podpoře těchto prodejů. Současný stav podpory prodeje vybraných modelů BMW v České republice je popsán, jako je míra závislosti těchto prodejů na stupnici podpory, která je v článku analyzována při použití regresních modelů. Kromě toho, načrtnutý je také budoucí vývoj prodejů vybraných vozidel BMW. Tento článek byl napsán jako dílčí výsledek výzkumu prováděného v roce 2012.